Cezayir’de Bir İtalyan Kızı Operası Konusu (Gioachino Rossini) - DERS KİTABI CEVAPLARI

Yeni Yayınlar

Haziran 03, 2018

Cezayir’de Bir İtalyan Kızı Operası Konusu (Gioachino Rossini)

Edit
 DERS KİTABI CEVAPLARINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ! 

Cezayir’de Bir İtalyan Kızı Operası Konusu (Gioachino Rossini)

Cezayir’de Bir İtalyan Kızı Operası kim tarafından hangi tarihte yazılmış, bestelenmiştir? Cezayir’de Bir İtalyan Kızı Operasının konusu, özeti, hakkında bilgi.


CEZAYİR’DE BİR İTALYAN KIZI (L’İTALİANA İN ALGERİ)
İki perdelik operadır.
Metin: Angelo Anelli.
Bestecisi: Gioachino Rossini
İlk oynanış: 1913 Venedik.
Başlıca kişiler: Mustafa (Bas), Elvira (Soprano), Lindoro (Tenor), İsabella (Mezzosoprano), Taddeo (Bariton), Zulma (Soprano), Ali (Bariton).
Konunun geçtiği çağ ve yer: 18. yüzyılda Cezayir.

Cezayir’de Bir İtalyan Kızı Operası Konusu (Gioachino Rossini)
Cezayir’de Bir İtalyan Kızı Operası Konusu (Gioachino Rossini)

Konusu:
Cezayir Beyi Mustafa karısı Elvira’dan bıkmıştır. Kadından kurtulmak için sarayındaki tutsak Lindoro ile evlendirecektir. Adamı Ali’ye emir vererek kendisine altı gün içinde bir kız bulmasını ister. Sevgilisi Lindoro’yu aramak üzere yola çıkan güzel İsabella’nın gemisi fırtına nedeniyle kayalara vurup parçalanmış, kız ve beraberindeki hayranı Taddeo başlarında Ali’nin bulunduğu Cezayirliler tarafından tutsak edilerek Beye götürülmüşlerdir. 

Mustafa bu olaya pek sevinmiş, İsabella’ya hayran olmuştur. İsabella ve Lindoro karşılaşırlar, ikisi de birbirini tanımamazlık-tan gelmişlerdir. Kız, Bey’in Lindoro konusundaki planını öğrenince engel olmak ister, kendisine uşak olarak verilmesini diler. Taddeo ise Mustafa’nın hoşuna gitmiş, onu «kaymakam» yapmıştır. İsabella Cezayir’deki tutsak İtalyanların bağışlanıp yurtlarına gitmeleri için emir koparmaya çalışmaktadır. 

Sonunda başarır da… Mustafa sarayında sofra başında oturmuş yemekleri atıştırırken İtalyan kızının, sevgilisi olduğu anlaşılan Lindoro ile kaçtığı haberi gelir. Bey durumu gayet doğal karşılar. Elvira’dan kendisini bağışlamasını ister. Bu sırada Cezayirliler kıyıda toplanmış, İtalyanlarla dolu gemiye «iyi yolculuklar» dilemektedirler.

Eser yazıldığı çağın opera ve teganni tekniğine, özgü «appogietura» ve «falsetto» gibi süslemelerle dokunmuş gerçekten üstün bir «opera buffa» örneğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder