STRATEJİ GELİŞTİRME OYUNLARI - Ders Kitabı Cevapları

Yeni Yayınlar

Şubat 04, 2018

STRATEJİ GELİŞTİRME OYUNLARI

Edit
 DERS KİTABI CEVAPLARINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ! 

STRATEJİ GELİŞTİRME OYUNLARI

5.1.Quaridor
• YAŞ:7-99
• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Mantık yürütme, strateji geliştirme, konsantrasyon.

• OYUNCU SAYISI: 2-4

STRATEJİ GELİŞTİRME OYUNLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME OYUNLARI

• AMAÇ: Karşı taraftaki son karelerden herhangi birisine ulaşan ilk kişi olmak.

• İKİ OYUNCU İÇİN KURALLAR: Oyunun başında her oyuncunun 8 adet engeli,

oyun alanının kenarına dizilir.Her oyuncu bir fare alır ve kendi tarafındaki

başlangıç çizgisinin ortasındaki kareye koyar. Faresiyle aynı renkteki peynir

parçasını alır ve faresinin karşısına gelecek şekilde oyun alanının diğer

kenarına yerleştirir. Kura ile hangi oyuncunun başlayacağı belirlenir.

• OYUN: Her oyuncu, sırası geldiğinde faresiyle bir hamle yapmayı veya bir engel koymayı seçer. Eğer engelleri

bitmişse mecburen faresiyle bir hamle yapar. Fareler bir hamlede yalnızca bir kare yatay veya dikey olarak

ileri veya geriye doğru hareket ettirilir.

• Fareler engellerin üzerinden atlayamaz, etrafından dolaşmalıdır.

• Her bir engel iki kareyi engelleyecek şekilde konur. Engel koymada amaç oyuncunun ya kendi ilerlemesini

kolaylaştırmak ya da rakibinin yolunu uzatmaktır. Geçecek yer bırakmayacak şekilde tamamen yolunu

kapatmak yasaktır. Rakibe en az bir geçiş karesi bırakmak şarttır.

• İki fare arada engel olmaksızın karşı karşıya gelirse, sırası gelen oyuncu rakibinin faresinin üzerinden

atlayabilir. Böylece bu oyuncu bir kare avantaj sağlayarak yoluna devam etmiş olur.

• DÖRT OYUNCU İÇİN KURALLAR: Oyuna başlarken her oyuncunun faresi önündeki sıranın ortasındaki kareye

yerleştirilir ve her oyuncuya 4 adet engel verilir.

• Oyun saat yönünde ilerleyerek oynanır ve kuralları iki oyunculu oyun ile aynıdır. Ancak birden fazla farenin

üzerinden atlanamaz. 

5.2.Mangala

• YAŞ:8-99

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Mantık yürütme.

• Oyuncu sayısı: 2

• AMAÇ: Kendi hazinesine en fazla taşı

biriktiren oyuncu olmak.

• HAZIRLIK: Oyun tahtası üzerinde karşılıklı

6’şar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her

oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük

hazine bulunmaktadır. 48 taş ile oynanır.

• Oyuncular 48 taşı her bir kuyuya 4’er adet

olmaz üzere dağıtırlar. Oyunda her oyuncunun

önünde bulunan yan yana 6 küçük kuyu, o oyuncunun bölgesidir. Karşısında bulunan 6 küçük kuyu rakibinin

bölgesidir. Oyuna kura ile başlanır.

KURALLAR

• İlk oyuncu kendi bölgesinde istediği kuyudan 4 adet taşı alır. Bir adet taşı aldığı kuyuya bırakıp saatin tersi

yönünde ( kendi büyük kuyusuna doğru) yani sağa doğru her bir kuyuya birer adet taş bırakarak elindeki

taşlar bitene kadar dağıtır.

• Elindeki son taş, hazinesine denk gelirse oyuncu tekrar oynama hakkına sahip olur.

• İçerisinde tek taş olan kuyudan taş alırsa bu taşı sağındaki kuyuya taşıyabilir.

• Hamle sırası gelen oyuncu kendi kuyusundan aldığı taşları dağıtırken elinde taş kaldıysa rakibinin

bölgesindeki kuyulara da taş bırakmaya devam eder.

• Oyuncunun elindeki son taş, rakibinin bölgesinde denk geldiği kuyudaki taşların sayısını çift sayı yaparsa (

2,4,6,8) oyuncu bu kuyuda yer alan tüm taşların sahibi olur ve onları kendi hazinesine koyar. Hamle sırası

rakibine geçer.

• Oyuncu taşları daıtırken elinde kalan son taş, yine kendi bölgesinde yer alan boş bir kuyuya denk gelirse ve

boş kuyunun karşısındaki kuyuda da rakibine ait taş varsa hem rakibinin kuyusundaki taşları alır, hem de

kendi boş kuyusuna bıraktığı taşı alıp hazinesine koyar. Hamle sırası rakibine geçer.

Oyun Sonu

• Oyunculardan herhangi birinin bölgesinde yer alan taşlar bittiğinde oyun seti biter.

• Oyunda kendi bölgesinde taşlarını ilk bitiren oyuncu, rakibinin bölgesinde bulunan tüm taşları da kazanır.

• Mangala oyunu 5 set olarak oynanır.

• Oyunu kazanan oyuncu 1 puan, kaybeden 0 puan alır, berabere bitiren oyuncular 0.5 puan alır.

5.3.Hedef 4

• YAŞ:6-99

• OYUNCU SAYISI: 2

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Strateji geliştirme, mantık yürütme, analitik

düşünme, üç boyutlu düşünme

• AMAÇ: Sırasıyla yerleştirilen pullardan, yatay, dikey ya da çapraz dörtlüler

oluşturmak. Tabi ki rakibin dörtlü oluşturmasına da engel olmak.

• HAZIRLIK: İki renkte olmak üzere toplam 64 adet taş ile oynanır. Oyuna

kura ile başlanır. Oyun tahtası boşaltılır rakipler kendi taşlarını yanlarına

alırlar.

• OYUN: Oyun sırası gelen her oyuncu bir taş oynayabilir. Oyuncular taşlarını

oynarken rakibinin hamlelerini düşünerek oynamalıdır. İlk hamleler çok

kolay olmakla birlikte oyun ilerledikçe hamle yapmak zorlaşmaktadır.

Oyuncular yaptıkları dörtlüklerin sayılarını yazarak tutmalıdırlar. En çok grubu yapan oyuncu oyunu kazanır.

Grup sayıları eşit ise ilk dörtlü grubu yapan oyuncu oyunu kazanmış olur. 

Skippity (Zıp Zıp)

Öğrenmesi kolay ve oynaması hızlı bir oyun. Çocuklar Zıpzıp oynamak için can

atacak. Yakalamak için düz-çizgi sıçramaları kullanın ve üzerlerinden atladığınız

taşları bir yer- de toplayın. Herhangi bir taş sizin atlama parçanız olabilir. Çok adil ve

dengeli bir oyun. Rakibinizi bloke ederek ihtiyacınız olan renkleri toplayın ve

rakibinizin ihtiyacı olan renkleri almasına izin vermeyin. Her renkten bir tane

topladığınızda bu bir set olur. En çok sete sahip olan oyunu kazanır.

Amaç : Rakibinizi bloke ederek ihtiyacınız olan renkleri toplayın ve rakibinizin

ihtiyacı olan renkleri almasına izin vermeyin. Her renkten bir tane topladığınızda bu

bir set olur. En çok sete sahip olan oyunu kazanır.

Kazanımlar : Bağlantısal ve matematiksel düşünme, problem çözme ve odaklanma becerilerini geliştirir.

Pomela

4 yaş ve üstü çocukların sosyalleşmesi, birliktelik ruhu ve dikkat gelişimlerini

sağlar. Ayrıca her oyun çocuğa planlama ve zamanlama yeteneği kazandırır.

Uygulamanın so- nunda hedefe ulaşma ve başarma duygusu çocuğa aşılanır.

Tek ya da çift oynamaya bağlı olarak, meyve toplayicilarla kum saatinin

süresi bitme- den mümkün olduğu kadar sepete elma toplamaya çalışmak

Kazanımlar

Beceri, el-göz-koordinasyonu ve konsantrasyonu geliştirir.


Rondo Vario

4 yaşından itibaren el-göz koordinasyonun gelişmesinde büyük pay sahibi olacaktır. Parçaların renk, şekil

ve boyut olarak farklı olması çocukları ayrıntılara odaklanmaya

yönlendirecektir. Oyun mantığı, çocuklara görüntü ve sıralamayı öğretecektir.

Parça- ların ipe dizilimi çocuğun el becerilerinin gözlemlenmesi ve

geliştirilmesi için iyi bir fır- sat olacaktır.

Amaç

Oyuncular farklı ahşap parçalar arasında doğru renk ve şekil modelini bulmak

zorun- da. 2 tane ahşap OYUN KÜPÜ, hangi renk ve şekli oyuncuların bulması

gerektiğini gös- terir. Kim kendi tırtılına ilk önce 6 tane ahşap parça

yerleştirirse

oyunu kazanır.

Kazanımlar

Gözlem, seçici dikkat, odaklanma, renk tanıma kopyalama ve bilgiyi transfer etme kabiliyetini geliştirir.

Shapy

Çocuklarda gözlem yapmayı, hızlı düşünmeyi ve algıda seçiciliği

geliştirir. Geometrik şekilleri tanıması ve algılamasına yardımcı

olur. Hem görsel algı becerisi hem de hızlı düşünme becerisi

kazandırır.

Amaç

Oyuncular 3 farklı şekilli oyun küplerini aynı anda atarak,

küplerin yukarı gelen şekillerinin aynısını taşlarda da bulmaya

çalışırlar.

Hızlı düşün, odaklan, doğru şekilleri bul, taşları topla…

KAZANIMLAR

Gözlem, seçici dikkat, odaklanma, renk tanıma kopyalama ve bilgiyi transfer etme kabiliyetini geliştirir.

Keva (Structures)

Hayal gücünde sınır yok, yapıştırıcı yok, dengeye dikkat et ve şekilleri

yapmaya başla…

Amaç

Yapıştırıcı ya da birleştiricilere gerek yok. Ahşap parçaları toplayarak binalar,

anıtlar ve geometrik şekiller yapın. Çocukların denge ve oran anlayışını

kavramaları için ideal bir etkinlik olup aynı zamanda mimarlık ve tasarıma

ilgiyi artırır.

Çocukların denge ve oran anlayışını kavramaları için ideal bir etkinlik olup aynı zamanda mimarlık ve

tasarıma ilgiyi artırır.

BLOK BUDİES

Blok ve kartları kullanarak kendi blok arkadaşlarınızı oluşturun.

Çocuklar blok arkadaşlar yaparken şekil tanıma kabiliyetleri gelişir.

Çocukların farklı düzey ve boyutlarda blok yapmalarına yardım edin.

21 adet iyi hazırlanmış renkli ahşap blokları kullanarak çocuklar, 4

zorlu etaptan oluşan 50 farklı tasarımları çoğaltırlar. Çocuklar

başlangıçtaki başarılarından esinlenerek durmaksızın kendi

insanlarını, hayvanlarını ve araçlarını Block Buddies’ i kullanarak

yaparlar. Bağlantısal düşünme, problem çözme, matematiksel

düşünme ve odaklanma becerilerini geliştirir.

Oyuncu sayısı: 1 Yaş Grubu : 3+

CANDY

41 tane şekerleme, mavi bezin üzerinde karışık duruyor. Oyuncular 3

renkli oyun küplerini oynayarak küpler durduktan sonra en üstte hangi

renk geldiyse ona uygun şekerlemeyi bulmaya çalışırlar. Burada oyunu

kazanmak için 3 farklı yol vardır. Hızlı düşün, odaklan, doğru rengi bul,

şekerleri topla…

Gözlem, seçici dikkat, odaklanma, renk tanıma kopya etme ve bilgiyi

transfer etme kabiliyetini geliştirir.

Uyarı: 3 yaş altındaki çocuklar için uygun değildir. Küçük parçalar

içerdiğinden dolayı boğulma riski vardır.

Yaş grubu: 4+

Oyuncu sayısı: 1-8

Look Look (Bak Bak)

Sevimli yaratıkların hepsi birbirine benziyor… Dikkatli bak, odaklan ve

karttaki şekilleri bul… Meydan okumak için bir kart çekin. Aynı

yaratıkları 2 farklı renkli çerçeve içinde bulmanız mı gerekecek, yoksa

numarayı seçtiğinizde hızlı matematik mi yapacaksınız? Rakibinizle

yarışmak için kartı ya seçin ya da çözün. Kazanan kartı alır. Yeterli

sayıda kart toplayarak “Look Look” diyen ilk oyuncu olun ve oyunu

kazanın. Oyun sahası 8 adet arka – önü değişebilen çerçeveden oluşur

ve bu şekilde her oynandığında yeni bir oyun oynanıyor havası verir.

68 adet davet kartından oluşur. 2 veya daha fazla oyuncu ile oynanır.

Bağlantısal düşünme, problem çözme,seçici dikkat, odaklanma ve konsantrasyon,parça – bütün ilişkisi,

kopya etme ve bilgiyi transfer etme becerilerini geliştirir.

Oyuncu sayısı: 2 - 6

Yaş grubu: 6+

LEGOLİNO 4 + YAŞ

Bu yaşlara uygun en eğlenceli tangram oyunudur. 15 tane

şekil kartlarında işlenen temalar eğlenceli ve eğitici içeriğe

sahiptir. Kolaydan zora olan bu kartları bitirdikten sonra 7

parçalı bir çok şekil çocukları bekliyor.

Kazanımlar :

ŞEKİL ALGISI YÖN KAVRAMI

GEOMETRİK TERİMLER ÖRÜNTÜ VE SÜSLEME RİTMİK SAYMA

ŞEKİL OLUŞTURMA SİMETRİK PARÇALAR İŞİTSEL ALGI 

REVERSİ

İki kişilik bir strateji oyunudur. Daire şeklindeki pulların bir yüzü

siyah, diğer yüzü beyazdır.

Doğrudaş noktaların geçtiği pulları kendi renginize döndürebilirsiniz.

8x8 lik kare tahtanın en çok karesini alan kazanır.

KAZANIMLAR

-DÜŞÜNME BECERİLERİ -OYUN KURMA -DOĞRUDAŞ NOKTALAR -

GÖRSEL ALGI -PLANLAMA

-BİRDEN ÇOK HAMLE DÜŞÜNME

Oyuncu Sayısı : 2 Yaş Grubu : 5 Yaş ve üstü

QWİRKLE

Birçok alanda ödül almıştır. Grup olarak oynanan çok işlevli bir

oyundur. İster strateji isterse grup çalışması olarak farklı

etkinlikler yapılabilir. 6 farklı şekil ve renkte hazırlanmış 108

ahşap taş birçok aktive yapılmasına yardımcı olur.

- GÖRSEL ALGI - ÖRÜNTÜ SEÇİCİ DİKKAT

- ZAMANLAMA –PLANLAMA -GRUP İÇİ UYUM

- Oyuncu sayısı: 2 – 4 Yaş grubu: 6+

SİX

Six (altı) basit ama zekice bir strateji oyunudur. Amaç kendi renkli parçalarınızı kullanarak üç

kazanma formlarından bir tanesini yapan ilk oyuncu olmak.

Nasıl oynuyoruz?

Oyuncular önce kırmızı ve siyah renkli parçalardan birini seçerler. Her

oyuncu sırasıyla rakibinin parçasına bir parça ekleyerek hedefe

ulaşmaya çalışır.

Six çok basittir ve herkes oynayabildiği için eğlencelidir! İleri

seviyedeki oyunculara onların anlayacağı şekilde sürprizler ortaya

çıkartabilir. Taşınılabilir kutusu ile her yerde 2 ya da 4 oyuncu ile 2

takım halinde rahatlıkla oynanabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder