SÖZEL İFADE BECERİLERİNİ VE HIZLI KARAR VEREBİLMELERİNİ GELİŞTİREN OYUNLAR - Ders Kitabı Cevapları

Yeni Yayınlar

Şubat 04, 2018

SÖZEL İFADE BECERİLERİNİ VE HIZLI KARAR VEREBİLMELERİNİ GELİŞTİREN OYUNLAR

Edit
 DERS KİTABI CEVAPLARINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ! 

SÖZEL İFADE BECERİLERİNİ VE HIZLI KARAR VEREBİLMELERİNİ GELİŞTİREN OYUNLAR

3.1.DİKSİT
• YAŞ:9 yaş ve üstü
• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Görsel algı, soyut düşünme, akıl yürütme, mantık, sözel ifade.

• Oyuncu sayısı: 2-6

SÖZEL İFADE BECERİLERİNİ VE HIZLI KARAR VEREBİLMELERİNİ GELİŞTİREN OYUNLAR
SÖZEL İFADE BECERİLERİNİ VE HIZLI KARAR VEREBİLMELERİNİ GELİŞTİREN OYUNLAR

• Üzerinde soyut resimlerin olduğu oyun kartlarından ve

puanlardan oluşur. Oldukça basit ve oyun kartları yazısız

olduğu için yabancı dil gerektirmiyor.

• Dixit 3 – 6 kişi ile oynanıyor; 5 Ya da 6 kişi ile oynarsanız

daha eğlenceli olacaktır. Ortalama 30 dakika sürüyor.

Tavsiye edilen yaş grubu 8 üzeri. Oyun, bazıları tarot

kartlarını çağrıştıran karikatürize resimli kartlarla

oynanıyor.Oyunculara altışar adet kart dağıtılır. İlk oyuncu

anlatıcı olarak elinden seçtiği bir kart hakkında ipucu veren

bir cümle söyler. Diğer oyuncular, kendi ellerindeki

kartlardan anlatıcının ifadesine en uygun olanı seçerek

diğer oyunculara göstermeden anlatıcıya verirler. Anlatıcı

kendi seçtiği kartı aldıklarıyla karıştırır ve kartları karışık olarak yere açar. Diğer oyuncular sırayla anlatıcının

kartının hangisi olduğunu tahmin eder.Eğer tüm oyuncular doğru kartı bulur, ya da hiçbiri bulamazsa anlatıcı

puan alamaz. Bu durumda tüm diğer oyuncular ikişer puan alır. Anlatıcının kartını en az bir kişinin bilip, en

az bir kişinin de bilemediği durumda; hem anlatıcı hem de kartı bilen oyuncular üçer puan alır. Ayrıca kart

sahipleri kendi kartını seçen her oyuncu için birer puan alırlar. Kartlar bittiğinde en yüksek puana sahip olan,

ya da kartlar bitmeden 30 puana ulaşan oyuncu kazanır.Resmi tanımlayacak cümleyi kurarken herhangi bir

sınırlama yok; dilediğiniz gibi tarif edebilirsiniz. Yalnız tüm oyuncular seçtiğiniz resmi bulursa puan

alamayacağınızı göz önünde bulundurup, çok da bariz bir tanımlama yapmamanız daha uygun olur.

• Dolaylı anlatım gerek. Resim gösterme. Kişi sayısına göre kart dağıtılır. En fazla 6 kişiyle oynanır. Puanlama

kartları var. Herkesin bir rengi var. Herkeste 1’den 6’ya kadar puanlama kartı olacak. Puan kartları ters

kapatılacak. Herhangi bir süre yok.

• Bir kişi kendi kartıyla ilgili genel bir cümle söylüyor. O cümlede anlatılana en çok benzeyen resimli kartımızı

seçip ortaya kapalı bir şekilde koyuyoruz. Sonra kartlar karılır. Anlatan kişi de kartını ters çevirip koyuyor.

Sonra kartlar açılır. Sırayla 1,2,3,4,5,6 sayılarından hangisini seçiyorsa tersini çevirip ortaya koy.

• Lider oylama yapmıyor. Herkes elindeki puanlardan açılan kartlara koyuyor.

• Herkes liderin kartını bilirse lider hiç puan almıyor. Bu durumda herkes 3 puan alıyor.

• Grup liderinin kartını bir kişi bilirse lider 2 puan alır. Doğruyu tahmin eden diğerleri ise 3’er puan alır.

• 30 puana ulaşan kazanır.

3.2. İlişkilendirme Oyunu

• 6 ana kart ve 96 ilişkilendirme kartından oluşmaktadır.

Bu setle çocuk, varlıklar arasındaki ilişkileri ve gruplamayı kavrayarak bilişsel

gelişimini destekleyecektir. 

4-DENGE OYUNLARI

4.1. Jenga(Wiss Toy )

• YAŞ: 4-99

• OYUNCU SAYISI: 2-6

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Motor beceriler, denge ve konsantrasyon

• AMAÇ: Tahta kulemizi yıkmadan yükseltebildiğimiz kadar

yükseltmeliyiz ve bunun için boşta duran kuleyi yıkmayacak olan

tahtaları alıp üst kısma dizmeliyiz.

• Alternatif Oyun Nasıl Oynanılır?

• Yapmanız gereken 4 adet zardan önce ilk iki tanesini atın ve çıkan

sayıları birbiri ile çarpın, daha geriye kalan 2 adet zarı da atın ve çarpımını alın daha sonra ilk çiftin çarpımları

ile ikinci çiftin çarpımlarını birbiriyle toplayın, böylece çekmeniz gerek ahşap parçasının üzerindeki sayıyı elde edeceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder