GÖRSEL - UZAMSAL BECERİLERİ GELİŞTİREN OYUNLAR - Ders Kitabı Cevapları

Yeni Yayınlar

Şubat 04, 2018

GÖRSEL - UZAMSAL BECERİLERİ GELİŞTİREN OYUNLAR

Edit
 DERS KİTABI CEVAPLARINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ! 

GÖRSEL - UZAMSAL BECERİLERİ GELİŞTİREN OYUNLAR

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Uzamsal düşünme, konsantrasyon ve mantık yürütme.

• OYUNCU SAYISI: 1-2

GÖRSEL - UZAMSAL BECERİLERİ GELİŞTİREN OYUNLAR
GÖRSEL - UZAMSAL BECERİLERİ GELİŞTİREN OYUNLAR

• AMAÇ: Belirli alanları istenilen parçalar ile kaplamak

suretiyle, geometrinin temel kavramlarının

anlaşılmasına bir inşa oyunu ile yardımcı olmak.

2.2.Equilibro

• YAŞ:5-99

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Hayal gücü, uzamsal düşünme, mantıksal çıkarım

ve azim.

• OYUNCU SAYISI: 1-2

• AMAÇ: Görev kitabında yer alan, zorluk seviyesi giderek artan 60 farklı model

özel hazırlanmış bloklar kullanarak dik olarak inşa edilir.

2.3.Road Block

• YAŞ: 7-99

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Görsel ve şekilsel algı, mantıklı düşünme,

stratejik planlama, tümevarım.

• AMAÇ: Oyuncular parçaları oyun platformuna kırmızı arabayı

çevreleyerek boşluk kalmayacak şekilde yerleştirirler. Üzerinde polis

arabası olan tüm parçaları hırsızın kaçmasını engelleyecek şekilde oyun

tahtasına yerleştirmektir.

• Oyuncu sayısı: 1

• Zemin 6x6 36 kareden oluşur.

• 60 problemden oluşur.

• Kitapçığı var. Binaların ve kırmızı aracın nereye geleceği belli.

• Diğer parçalarla oyun alanının doldurulması isteniyor. Hırsız kırmızı arabada ve polisler var.

• Öncelikle binaların olduğu parçalar ve hırsız oyun kartındaki şekilde yerleştirilir. Daha sonra kalan parçaların

yerleştirilmesine çalışılır.

• Her bir problem kartının tek bir çözümü vardır. 

2.4.Camuflage:

• YAŞ:6-99

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI: Görsel algı, akıl yürütme, mantık,

dikkat, problem çözme, deneme yanılma.

• Oyuncu sayısı: 1

• Amaç: Kutup ayıları buzların, balıklar da denizin üzerine gelecek

şekilde tüm puzzle parçalarını platforma yerleştirmek. 4x4 16

kareden oluşan bir zemin.

• Parçalar şeffaf, balık, insan ve kutup ayısı var.

Kurallar:

• Balığın yaşam alanı su olduğu için sadece su resminin üzerine

gelebilir.

• Ayının ve insanın yaşam alanı kara sadece karanın üzerine

gelebilir.

• İnsanın üzerine balıkta gelemez, kutup ayısı da gelemez.

• Zemin resimleri sevilere göre birbirinden farklıdır.

2.5.Q BİTS

• YAŞ: 8 yaş ve üzeri

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI:Zihinsel – görsel dikkat, parça – bütün ve

şekil – zemin ilişkisi, kısa süreli bellek, bilgiyi kopya etme ve transfer

etme becerilerini geliştirir.

• Oyuncu sayısı: 2-4

• KURALLAR: Q-bitz görsel çevikliğinize meydan okuyan bir oyundur. 3

farklı görsellik içermesinden dolayı çoklu oyunlar için mükemmel bir

seçenektir. İlk turda oyuncular küplerini kullanarak oyun kartları

üzerindeki desenleri yeniden yapmaya çalışırlar. Kim deseni

tamamlarsa kartı alır. İkinci turda oyuncular küplerini desenlerle

eşleştirmeye çalışırlar. Üçüncü turda ise beyin gücü öne çıkar. Bu

turda oyuncular akıllarından bir desen yapmaya çalışırlar. En çok

kartı toplayan oyunu kazanır. 80 Q-bitz kart, 4 ahşap tabla ve 4 setten oluşan 16 adet küp.

2.6. DİZİOS

• YAŞ: 8 yaş ve üzeri

• KAZANIM-GELİŞİM ALANI:Zihinsel – görsel dikkat,

parça – bütün ve şekil – zemin ilişkisi, kısa süreli

bellek

• Bileşenler:

• 1 adet başlama kartı, 70 oynama kartı, 4 adet kart

standı

• Amaç

• Kartınızın rengini oyundaki bir ya da daha fazla kart

ile eşleştirin.

• En yüksek puan noktalarına sahip kart karşısında oynayarak en fazla puan toplamaya çalışın.

• Her oynama kartının ortasında 0 ile 4’e kadar puan noktaları vardır. Oynama kartları her bir kenar boyunca

farklı renk bileşenlerine sahiptir.

• Eğer bir kartın başka bir kartın köşesine değme durumu varsa köşedeki renklerin eşleşmesi gerekir.

Kurulum

Oynama alanın yüzeyinin merkezine başlangıç kartını yerleştirin. Oynama kartlarını yüzleri ters gelecek şekilde

koyup karıştırınız. Kartları oyuncuların uzanabileceği yakınlıkta ters çevirerek bir kaç küme yapınız. Her oyuncu

dört tane kart çeker ve oyuna başlamak için onları yüzleri yukarı gelecek şekilde kart standına koyar. En küçük

oyuncu bir kartı başlangıç kartının üstüne koyarak oyuna başlanır ve oyun saat yönünde devam eder. Oyun

içinde kartlarınızın yüzlerini diğer oyuncuların görmeyeceği şekilde saklamalısınız.

Oyunu Oynama

Bir kart oynamak için sizin kartınızın kenarındaki renk ile oyundaki en az bir kartın kenarındaki rengin eşleşmesi

gerekir. Paylaşılmış kenar boyunca her iki renginde eşleşmiş olması lazım. İlk oyuncu başlangıç kartı karşısında

oynamalı.

Puanlama

Dizios diğer domino oyunları gibi hangi kartın oynanması ile değil de, kartları yan yana koyarak puan kazanılan

farklı bir domino oyunudur.

2.7. GÖRSEL DİKKAT GELİŞTİRME

6 ana kart ve 36 küçük karttan oluşmaktadır. Görsel algı ve dikkat gelişimini

destekler. Eğlenceli ve öğretici bir oyundur. Bireysel ve grup oyunu olarak

oynanabilir; yani 1 - 6 çocuk oynayabilir.

2.8.SET

Oyunun amacı masanın üzerine açık olarak yerleştirilmiş olan 12 kartın içinden bir set oluşturan 3 kartı bulmak. Her

bir kartın aşağıda açıklandığı gibi değişen dört özelliği bulunmaktadır.

A)Şekiller: Her bir kart oval, kıvrımlı veya baklama dilimi şekiller içerir.

B)Renkler: Şekiller kırmızı, yeşil ve mavidir.

C)Sayı: Her bir kart bir, iki ve üç şekil içerir.

D)Desen: Şekiller içi dolu, içi boş veya çizgilidir.

Bir set her bir özelliğin üç kartta da birebir aynı olması veya tamamen farklı olması ile

oluşur. Tüm özellikler bağımsız olarak bu kurala uymak zorundadır. Şekil tüm üç kartta

da aynı şekil ya da farklı şekil, renk her üç karttada aynı renk ya da farklı renk, sayı her

üç kartta da aynı sayı ya da üçü de farklı sayı, desen her üç kartta da aynı desen ya da

her üçünde de farklı desen olmalıdır. Dağıtıcı kartları karıştırır ve 12 sini açık olarak masanın üzerine yerleştirir.

Oyuncular 3 karttan oluşan SET leri bulup alırlar. Bulunan bir SET diğer oyuncular tarafından kontrol edilir. Eğer

doğru ise SET bulan oyuncuya bir puan kazandırır ve oyuncu tarafından oyunun sonuna kadar elde tutulur. Dağıtıcı

desteden 3 kart alarak alınan 3 kartın yerine koyar. Bir oyuncu kartları toplamadan önce set demelidir. Oyunda sıra

yoktur SET diyen ilk kişi oyun alanının kontrolünü eline geçirir. Set dedikten sonra diğer oyuncular bu oyuncu

bitirene kadar oyun alanından kart alamazlar. SET dedikten sonra birkaç saniye içinde kartlar alınmalıdır. Eğer bir

oyuncu SET derse ve bir SET oluşturamazsa ya da doğru değilse oyuncu 1 puan kaybeder ve bu 3 kartı masaya geri

koyar. Eğer tüm oyuncular 12 kartın içinde oluşturulabilecek bir SET olmadığı konusunda hem fikirse masaya 3 tane

daha kart konur. Bir set bulunduğunda bu 3 kartın yerine kart konmaz böylece masadaki kart sayısı yine 12 olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder