Flash ses - Ders Kitabı Cevapları

Yeni Yayınlar

Nisan 27, 2015

Flash ses

Edit
 DERS KİTABI CEVAPLARINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ! 
Flash ses


Merhaba arkadaşlar bu dersimizde sizlerle Flash içinde Actionscript 3.0 kullanarak ses çalmayı, oynatıp durdurmayı,sesin kaldığı yerden devam etmeyi yapan kodları paylaşacağım.Öncelikle şunu belirtmek isterim ki bunu yapabilmek için öncelikle bazı şartları yerine getirmeniz gerekir.Bunlar
1-Çalacağımız sesin .MP3 uzantısında olması gerekir.
2-Bu ses dosyasının .FLA içinde kütüphanede(library) ya da FLA dosyasının yanında bir yerde olması gerekir.
Eğer müzik dosyamız .FLA dosyasının yanında bir yerde ise bırakın yerinde dursun ve aşağıda ki kodları kullanın:

var mySound:Sound = new Sound();
var myChannel:SoundChannel = new SoundChannel();
var myTransform = new SoundTransform();
var lastPosition:Number = 0;
mySound.load(new URLRequest("myFavSong.mp3"));
myChannel = mySound.play();
myTransform.volume = 0.5;
myChannel.soundTransform = myTransform;

pause_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClickPause);

function onClickPause(e:MouseEvent):void{
lastPosition = myChannel.position;
myChannel.stop();
}

play_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClickPlay);

function onClickPlay(e:MouseEvent):void{
myChannel = mySound.play(lastPosition);
myChannel.soundTransform = myTransform;
}

Bu kodlar için daha ayrıntılı bir bilgiyi şu adresten alabilirsiniz.
Eğer ses dosyanız kütüphane içinde ise yani kütüphane içine aldıysanız bu ses dosyasına yapacağımız bir kaç işlemden sonra aşağıda ki kodları kullanacağız.Öncelikle (CTRL+L) kısayolunu kullanarak kütüphaneyi açın ve ses dosyasını bulup üzerine sağ tıklayıp properties(özellikler)-> advanced->linkage->Export for Actionscript bölümünü açıyoruz ve ses dosyamızı nesne haline çevirmek için Class: yazan kutucuğa bir adet isim veriyoruz.Nesne ismi olarak “maydin_ses” ismini verebiliriz, kayıt edip kapatıyoruz.”maydin_ses” kelimesini kodlar içinde kullanacağız dikkat!
Şimdi kodları paylaşalım:

var mySound:maydin_ses = new maydin_ses();
//kütüphanede bulunan maydin_ses nesnesinden bir adet kopya üretiyoruz
var myChannel:SoundChannel = new SoundChannel();
//İstediğimiz yerde durdurup çalmak için soundChannel sınıfını kullanıyoruz.
var lastPosition:Number = 0;
myChannel = mySound.play();
//pause_btn butonuna tıklandığında ses duracak
//durduğu pozisyonu kaydedip daha sonra kaldığı yerden devam edecek
pause_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClickPause);
function onClickPause(e:MouseEvent):void{
lastPosition = myChannel.position;
myChannel.stop();

}
//play_btn butonuna tıklandığında ses kaldığı yerden çalmaya devam edecek.
play_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onClickPlay);
function onClickPlay(e:MouseEvent):void{
myChannel = mySound.play(lastPosition);