Actionscript 3.0 Dört İşlem Hesap Makinesi - Ders Kitabı Cevapları

Yeni Yayınlar

Nisan 27, 2015

Actionscript 3.0 Dört İşlem Hesap Makinesi

Edit
 DERS KİTABI CEVAPLARINA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ! 
Actionscript 3.0 Dört İşlem Hesap Makinesi

Bu uygulamam da Actionscript 3.0 kullanarak Dört İşlem Hesap Makinesi kodlarını sizlere vereceğim.Öncelikle uygulama aşağıda;ilk önce bir kaç işlem deneyin ve çalışmasını test etmekle başlayın.

Tabi bu arada kodlar yaklaşık 90 satır tuttu.İlerleyen zamanlarda vaktim olursa biraz daha optimizasyon yaparak satır sayısını azaltmaya çalışırım.

Uygulamaya baktıysanız şimdi sıra nasıl yapıldığına bir bakalım.
*İlk önce aşağıda ki resimde görüldüğü gibi ayrı ayrı 3 tane MovieClip oluşturun

*MovieClip’lerin InstanceName’lerini resimde görüldüğü gibi verin.

*Resimde görüldüğü gibi her butonu kendi MovieClip’in içine yerleştirin.


*Butonları Flash’ın Component Panelininden sahneye sürükleyip bırakabilirsiniz.Component Panelinin kısayol tuşu (CTRL + f7).

*Butonların Labellerini aşağıda ki resimde görüldüğü gibi değiştirin.

imdi en önemli konu Butonların ve Text’lerin isimlendirilmeleri; InstanceName’leri aşağıda ki resimde görüldüğü gibi verin.


*Kodlarımız ise aşağıda ki gibi:
?View Code ACTIONSCRIPT3
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
function islem() {
 if (hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text=="+") {
hafıza_mc.hafızasayı_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)+Number(ekran_txt.text)).toString();
 } else if (hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text=="-") {
hafıza_mc.hafızasayı_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)-Number(ekran_txt.text)).toString();
 } else if (hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text=="*") {
hafıza_mc.hafızasayı_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)*Number(ekran_txt.text)).toString();
 } else if (hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text=="/") {
hafıza_mc.hafızasayı_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)/Number(ekran_txt.text)).toString();
 }
}
function esittir() {
 var operatorisareti=hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text;
 switch (operatorisareti) {
  case "/" :
ekran_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)/Number(ekran_txt.text)).toString();
break;
  case "+" :
ekran_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)+Number(ekran_txt.text)).toString();
break;
  case "-" :
ekran_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)-Number(ekran_txt.text)).toString();
break;
  case "*" :
ekran_txt.text=(Number(hafıza_mc.hafızasayı_txt.text)*Number(ekran_txt.text)).toString();
break;
 }
}
function degistir() {
 if (hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text=="") {
  hafıza_mc.hafızasayı_txt.text=ekran_txt.text;
 } else {
  islem();
 }
}
rakamlar_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK,sayılar);
function sayılar(e:MouseEvent) {
 var eskideger=ekran_txt.text;
 var yenideger=Number(e.target.name.split("_")[0].split("buton")[1]);
 if (eskideger=="0") {
  ekran_txt.text=yenideger.toString();
 } else if (ekran_txt.text.length<14) {
  ekran_txt.text=eskideger+yenideger.toString();
 }
}
operator_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK,operator);
function operator(e:MouseEvent) {
 var operatorismi=e.target.name.split("_")[1];
 switch (operatorismi) {
  case "temizle" :
   ekran_txt.text="0";
   hafıza_mc.hafızasayı_txt.text="";
   hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text="";
   break;
  case "C" :
   var metin=ekran_txt.text;
   var parcala:Array=metin.split("");
   var sonsayı=ekran_txt.text.length;
   ekran_txt.text="";
   var i;
   for (i=0; i<sonsayı-1; i++) {
    ekran_txt.appendText(parcala[i]);
   }
   break;
  case "bolu" :
   degistir();
   hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text="/";
   ekran_txt.text="";
   break;
  case "artı" :
   degistir();
   hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text="+";
   ekran_txt.text="";
   break;
  case "eksi" :
   degistir();
   hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text="-";
   ekran_txt.text="";
   break;
  case "carpı" :
   degistir();
   hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text="*";
   ekran_txt.text="";
   break;
  case "esittir" :
   esittir();
   hafıza_mc.hafızasayı_txt.text="";
   hafıza_mc.hafızaoperator_txt.text="";
 }}